Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 20 januari 2013

Mi tata su truck

Op Aruba komt de culinaire mens niets tekort. Het is hier heel gebruikelijk om tussen de middag eten af te halen bij de truck. En hiervan zijn er zeer veel op het eiland.
Rond een uurtje of 12, beginnen de rijen mensen zich te vormen. Elke dag als ik om 13:00 uur de kinderen uit school ga halen kom ik langs zo'n truck, maar was nog nooit in de verleiding gekomen te stoppen. Toch overwon mijn nieuwsgierigheid het boven mijn eetlust en ben ik dus van de week ook gestopt, samen met Paul.
De rij viel mee, want ik was vroeg. De bakjes waarin het eten werd gegaan leken van bescheiden formaat, maar ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat je ook eten op elkaar kunt stapelen. Resultaat: één bakje is genoeg voor minimaal 2 personen. Ik kon kiezen uit "higra"(lever), galiña (kip) of carni stobá (runderstoofvlees). Ik koos voor het laatste. En natuurlijk mèt crioyo-saus: een zoet-zure saus die men over vis, kip en vlees heen gooit.
Naast vlees lagen er frietjes, rijst en salade in het bakje. Geen idee hebbende van de hoeveelheid bestelde ik voor ieder één bakje, wat natuurlijk veel te veel was. Kan me ook nog steeds niet voorstellen dat dit voor de Arubaan een gewone "lunch" is. Ik zou hierna in ieder geval niet meer kunnen werken en alleen nog maar willen slapen, ha ha.
Maar we hebben het meegemaakt en ik moet zeggen: dit moet je gewoon een keer gedaan hebben. Big mama's achter het fornuis die de lekkerste geuren laten verspreiden, mmm... Maar wees gerust schoonma: jouw "carni stobá" smaakt 1000x lekkerder! Dus de volgende keer kom ik gewoon bij jou afhalen!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten