Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

woensdag 2 november 2011

Halloween: trick or treat


Brrr.....eng....

31 Oktober was het weer Halloween. Omdat Aruba toch vrij Amerikaans gericht is wordt dit hier uitgebreid gevierd. Met Halloween verkleden kinderen zich en bellen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes en roepen trick or treat (waarbij de keuze wordt gegeven tussen een plagerijtje uithalen of hen iets lekkers geven.



Op Aruba gaan de kinderen niet langs huizen, maar langs winkelcentra, waar de middenstand hun dan na het uitspreken van dë zin (trick or treat) belonen met wat lekkers. Voor de volwassenen wordt de stad s avonds Ghost Town en zijn er vele leuke verkleedfeesten, waarbij de mensen eng, sexy of apart verkleed gaan.


Verder tref je hier op Aruba soms lege of half lege schappen in de supermarkt aan. Dit bijvoorbeeld als de container niet op tijd is aangekomen of nog bij de douane staat om in te klaren. Het maken van een lekker recept is er dus niet altijd bij. Vaak bedenk je in de winkel zelf op dat moment wat je gaat koken die dag, afhankelijk van het aanbod. Er is een Nederlandse grote supermarkt op het eiland, die producten van de Jumbo verkoopt. Zo liggen bij ons nu ook gewoon de pepernoten in de schappen!

Lege schappen bij Superfood.

Altijd mooi om te zien: regenboog (bij Kudawecha school).

Ha ha: ik ben begonnen!

En dan myself: ik heb mezelf overtroffen door aan iets te beginnen waar ik nooit van had gedacht dit te gaan leren, namelijk naailes! Mensen die mij goed kennen weten dat ik zelfs een knoop aanzetten uitbesteed, dus ik ben best trots op mezelf dat ik begonnen ben. Ik heb tenslotte toch 2 linkerhandjes. Maar de kop is er af en ik heb mijn eerste les achter de rug. Ik heb zelfs al een machine gekocht om me helemaal op uit te leven. Een groot woord, want alleen al het inrijgen van de bovendraad was een hele kunst (eenmaal door een eitje, maar dat is met wel meer dingen zo). En zo ben ik op dit moment niet alleen met Papiamentse les, sporten, bijles en helpen op school bezig, maar dus ook met naailes.

Carla in actie!

De les wordt gegeven door 2 hele enthousiaste Nederlandse dames in een leuk atelier op het eiland. Dochterlief staat al popelend achter me met de vraag wanneer zij mag beginnen!


Tenslotte nog het leuke nieuws dat niet alleen Sandro volgende maand naar New York gaat voor een congres, maar ik gezellig mee ga. Enig probleem: geen handschoenen, geen truien...... En het kan behoorlijk koud zijn in december daar. Ach ja, als dat alles is. New York, here we come!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten