Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 26 mei 2013

Arubaanse taart bakken


Begin mei heb ik samen met keuken prinses Maria Petit een Arubaanse taart gebakken. Maria is een ontzettend gezellige vrouw met wie je niet alleen kan lachen, maar waar je ook ontzettend veel van kunt leren. Zo vertelde ze me dat je op Aruba geen taart mag bakken als je ongesteld bent, want anders zakt de taart in. Wel handig, want dan heb je altijd een smoes als íe mislukt! De heerlijke geur in de keuken werd al snel ontdekt door man lief, die s middags na het werk als eerste mocht testen. Missie geslaagd.
Trotse winnares ipad
Ook erg geslaagd was mijn deelname aan een actie waarbij je een ipad kon winnen. Groot was dan ook de verbazing en vreugde toen ik op een saaie maandagochtend op mijn werk werd gebeld dat ik hem had gewonnen. En zie hier het bewijs, bij het in ontvangst nemen van mijn kado. Tja, op zo'n eiland is je winkans toch wat groter dan in het in vergelijking "grote" Nederland.


 Moederdagkado's
 
Met moederdag ben ik heerlijk verwend door prachtige knutselwerkjes. Wat kun je nog meer wensen. Ook Sandro was mij niet vergeten en ik ben die dag heerlijk in het zonnetje gezet.



 Een zondagochtend op Palm Beach
 

 Nikki Beach, tijdens het wachten pianoles van Laura
 

Na moederdag kwam de grootste verrassing, namelijk de uitslag van de Colegio test. Laura is geslaagd en gaat na de zomervakantie beginnen in de HAVO/VWO brugklas. Het was erg spannend en ze heeft het net gehaald, maar het is een mooie kans en ze is er echt aan toe om naar de middelbare school te gaan.

 Laura tijdens een familie-feestje


Ook heeft Laura haar medium II proef van het paardrijden gehaald. Ook het nemen van de hindernis ging goed. Ze vindt dit nog steeds de leukste sport die ze beoefent en gaat elke week met plezier naar de manege voor haar bijna privé-les. Ze zitten in kleine groepjes van ongeveer 3 kinderen, zodat ze lekker veel aandacht krijgen.


Tenslotte nog nieuws over de nieuwbouw. Bij de notaris is de erfpachtgrond op onze naam gezet en inmiddels zijn ook al de pinnen gezet om het terrein af te bakenen. De laatste wijziging in de bouwtekening ligt bij DOW (Dienst Openbare Werken) en met een beetje geluk is de vergunning voor de zomervakantie verleend, zodat we eindelijk een aannemer kunnen gaan zoeken.


Ondertussen nemen we nog maar een lekkere plons in het azuurblauwe water en zijn we in afwachting van het blauwe toestel, dat ons weer gezellig bezoek uit Nederland zal brengen over een paar daagjes. Ook vieren we dan samen de communie van Angelo, wat hier op Aruba toch heel anders gaat dan in Nederland (waarover uiteraard meer in onze volgende blog). Keep in touch en follow us, dan mis je niets. Ayo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten