Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 23 april 2017

Dushi Korsou


Het is half januari 2017 als ik in onze huurauto met "Paradise FM" aan door Curacao rijd. Het zijn weer de Nederlandse Hartdagen, maar deze keer in het Mariott Hotel. Dat betekent lekker touren over  ons buur eiland en s avonds na het congres quality time samen met Sandro.


Het blijft prachtig daar. Zowel de natuur als het historische centrum met de pontjes brug.


Deze keer ook het pontje genomen. Vooral handig als de brug dicht is, zodat je niet hoeft te wachten.
Behalve de kleurrijke gebouwen moet je niet gaan om te winkelen. De gedateerde winkels, op Desigual en Boolchands na, komen uit op het Wilhelmina plein, waar je nog echt gezellige terrasjes hebt. Iets wat we op Aruba veel minder kennen. Een van de dagen bleek het "happy hour" te zijn, wat we niet wisten. Ik bestelde een thee en Sandro een pils. Toen op het dienblad beide dubbel geserveerd werden moesten we vreselijk lachen. Dan maar beter 2 wijn toch?



Hoogtepunt was toch wel "Boase restaurant": een beleving op zich. Het jaar ervoor lukte het ons niet te reserveren, maar dit jaar was er plaats. Het is eigenlijk meer een belevenis dan een etentje, want je wordt hier volledig in de watten gelegd in Thaise sferen. Het voelt als een avond in een massage salon, zonder dat je gemasseerd bent dan. Geweldig. Dikke 10 en een aanrader, als je maar niet naar de rekening kijkt na het eten. Dat lukt wel als je zo in de watten bent gelegd.

Boase Luxury resort and restaurant

Willemstad by night

Julianabrug


Natuurlijk ook even naar mijn favoriete winkel van Curacao in het Zuiker tuintje: Esprit!


 Uitzicht hotel kamer Mariott


Mijn favoriete strand op Curacao blijft toch nog steeds Grote Knip. Schitterend uitzicht, vooral als je hoog staat. In combinatie met het groen erbij heel idyllisch .



Tijdens een van mijn eiland toeren gestopt bij Fort Nassau voor een soepje. Ook daar prachtig uitzicht. Kom wel op tijd, want ze sluiten voor lunch om 14:00 uur precies.


Omdat je nu eenmaal s avonds moet eten, wil ik hierbij ook mijn culinaire voorkeuren aan jullie doorgeven. Een daarvan is Restaurant bij Blauw, die geloof het of niet, een gele gevel heeft. Genoemd naar het mooie blauwe water dat er achter ligt en waar je met goed geluk de vissen ziet springen tijdens je diner. Goed eten en vriendelijke bediening.



Omdat Angelo zo van zeilen houdt ben ik even gaan kijken naar de zeilschool daar. Die ligt aan Spaans water. Schitterend. Wat lijkt me het leuk om hem daar een keer te laten zeilen. Een optrekje daar lijkt me aardig aan de prijs, waar o zo "vet".

 Spaans water


Volgens mijn reisboek zou ik zeker "Zannibar" bij de Jan Thiel Baai niet mogen over slaan. Eenmaal aangekomen voelde ik me wat bejaard, ha ha. Soort popi jopi tent met muziek, drank en allemaal te huren zonnebedden. Maar goed, moest toch even tussen de middag iets eten en dit lekker in het zonnetje gedaan, om daarna mijn tocht te vervolgen.


Daarna was mijn volgende stop "Flamingo place", waar je letterlijk heel dichtbij deze mooie dieren komt. Je kunt er zelfs heel dichtbij in een soort boutique hotel logeren.

 Onze huurauto




Tenslotte nog vele baaitjes/stranden bezocht en genoten van het uitzicht. Als ik de tijd had zou ik overal even mijn handdoek neer strijken, maar aangezien we maar 3 dagen op Curacao waren was het uitzicht bewonderen voor mij alleen al voldoende. Ik heb genoten. Sandro heeft een interessant congres gehad en ook s avonds heerlijk kunnen genieten van de lekkere restaurantjes en ook zijn benodigde accreditatie punten weer behaald. Batterij weer opgeladen. Volgend jaar weer? Wat mij betreft wel. Tot de volgende blog.





Niets missen: meld je aan als "email follower" op de home page . Dan ontvang je een mail bij een nieuwe blog. Gezellig al die volgers. Ayo







Geen opmerkingen:

Een reactie posten