Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

woensdag 16 maart 2011

Dia National Kudawecha school & strandentocht





Vanochtend was de viering van de Dia National op de school van de kinderen. Op 18 maart wordt elk jaar op Aruba de "Dia di Himno Y bandera" (dag van de vlag en het volkslied) gevierd. Dit jaar is het 25 jaar geleden dat Aruba de Status Aparte kreeg en dus zijn er extra veel feestelijkheden. De kinderen mochten typische Arubaanse hapjes meenemen. Brenda (schoonzus) had voor mij webo yena gemaakt (mmm... lekker) om mee naar school te nemen.





Vandaag gaan de kinderen het volkslied (Aruba dushi Terra) zingen en wordt de vlag gehesen.





Toen de kinderen op school waren (en Sandro op het werk) heb ik ons bezoek de stranden van Aruba laten zien. Ook natuurlijk Alto Vista (kapelletje), uitzicht watertoren Alto Visto en ook hebben we bij California Lighthouse nog lekker iets gedronken met mooi uitzicht. Terwijl ik natuurlijk oer Nederlands ben voelt het toch alsof ik over MIJN land praat als ik het eiland laat zien. Een goed teken toch?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten