Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

vrijdag 16 april 2010

Sandro naar Costa Rica


Dit weekend is een beetje dubbel. Enerzijds omdat we slecht nieuws uit Nederland ontvingen dat de moeder van een kennis is overleden. Veel te snel en te jong. Nogmaals heel veel sterkte en we leven met jullie mee. Anderzijds proberen we toch het weekend nog een beetje invulling te geven. Vrijdag hebben we Sandro op het vliegveld afgezet. Hij zit voor 3 dagen op Costa Rica voor een symposium. We hopen hier in de zomervakantie nog met zijn allen voor een vakantie heen te kunnen. Het bellen naar Dimas vrijdag heeft nog steeds niet opgeleverd, want betekent dat ik nog even moet wachten op mijn verblijfsvergunning (aanvraag loopt al vanaf 12 februari). Toch ben ik hard bezig te integreren. Mijn Papiamentse les loopt goed en 28 april heb ik soort van "examen". Angelina is vrijdag vanuit school komen spelen en slapen. Ik heb het idee dat Laura het ontzettend naar haar zin heeft. Ze is ook erg geliefd op school en spreekt regelmatig af. Vooral met Marie-José en Angelina. Met de moeder van M-J kan ik mijn Papiamento goed oefenen, want zij spreekt geen Nederlands. Angelo spreekt bijna niet af, maar ik heb wel veel tijd voor hem. Deze week heb ik hem leren lezen uit de maan, roos, vis boekjes en de eerste serie leest hij nu feilloos.
De tuin staat hier opeens in bloei, nu het dripsysteem werkt. Voor de mensen uit Nederland: het water uit de WC en douche wordt door de pomp van het dripsysteem uit de septic tank gepompt en loopt via draden/slangen naar de planten. Dus goede mest voor de planten, maar wel even je neus dicht doen. Vanmiddag ga ik met Angelo en de meiden naar Baby Beach. Laura heeft een nieuwe snorkelset gekregen, zodat Angelo en Laura nu tegelijk kunnen snorkelen (de vliezen van Laura gaan nu naar Angelo).
O ja, de aswolk boven Europa heeft ook nog voor problemen gezorgd voor de opa van Milo. Hij had een retourvlucht naar Nederland voor afgelopen donderdag en zit nu nog "vast" op Curacao. Curacao is trouwens nu ook erg in het nieuws omdat op 10-10-2010 het land de Nederlandse Antillen op houdt te bestaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten