Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zaterdag 4 juni 2011

Arubaanse Communie


Op Aruba is een communie een mini bruiloft

Alhoewel we wisten dat Sandro's neefje en nichtje de communie zouden gaan doen, kregen we pas een half uur vantevoren de exacte tijd van de kerkmis door, wat de nodige hilariteit opleverde. Maar ik had het toch weer geflikt om met kinderen aangekleed nog eerder in de kerk te zijn dan mijn schoonouders. En dit alles binnen een half uur, want toen we het hoorden zaten we nog aan de ontbijttafel! Zoals al eerder op de blog gezegd kun je op Aruba dus het beste je horloge weggooien. Die heb je hier echt niet nodig!



Al snel in de kerk bleek het weer echt een Arubaanse gelegenheid te zijn. Wat geweldig om te zien. De meisjes in complete mini bruidsjurken en zelfs een limousine ontbrak niet. Zijn wij Nederlanders hier nu te nuchter voor? Ik weet het niet, maar in ieder geval wordt hier grandioos uitgepakt. Iedereen is ook op en top gekleed in de kerk bij zo'n communie. Vandaag, zondag, wordt dit nog eens overgedaan door een diner in een restaurant. That's live on Aruba!

Dan nog wat dagelijkse perikelen in huis van 2 opgroeiende kids:


Laura wordt een echt tienermeisje: de eerste posters verschijnen al aan de muur (doet me denken aan mijn jeugd, met posters van toen Danny de Munk, Duran Duran en Doe Maar).


Angelo tref ik s ochtends vroeg soms al om half 7 lezend in zijn bed aan. Papa en mama zijn er supertrots op dat hij zijn AVI 4 heeft gehaald en nu in AVI 5 aan het oefenen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten