Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

woensdag 4 juli 2012

Ratland, zwemdiploma F en schoolvakantie



Nabij Palm Beach ligt Ratland, waar je underground kunt drinken, tatoes kunt laten zetten (niet voor mij weggelegd) en waar leuke oldtimers geparkeerd staan. Altijd leuk om mooie plaatjes van te schieten, dus bij deze! Het ziet er in ieder geval wel stoer uit.







Dan nog wat van een heel ander kaliber. De regering is hier bezig een trambaan door de stad aan te leggen. In mijn ogen een krankzinnig idee, omdat het geld beter besteed kan worden aan andere projecten. Zoals bijvoorbeeld de verbetering van de openbare wegen, die vol met gaten zitten.


Maar goed, zoals jullie op de foto zien is men al gestart en het wordt er niet mooier op in Oranjestad. En ik denk dat de toeristen gewoon liever in de zon willen lopen in plaats van in een overdekte tram te zitten. Men denkt echter zo de binnenstad een impulse te geven, door meer toeristen te trekken.


Verder waren de laatste weken voor de schoolvakantie druk. Allerlei sporten en activiteiten liepen ten einde. Zo heeft Laura haar eerste 2 jaar pianoles afgesloten met een toets en haar A diploma piano gehaald. Hier zie je haar op de foto met haar leraar, Franklin Grenaldino.



Mijn sportschool Santosa, waar ik tweeƫneenhalf jaar fanatiek heb gesport is helaas dicht gegaan. Hieronder zie je een foto van Aqua Windies, die de boel gaat overnemen. Wellicht toch nog leuk, doordat je er ook aqua-sporten bij kunt doen daar (combi abonnement). Omdat ik niet op de opening kan wachten ben ik alvast aan de slag gegaan bij 2 andere sportscholen en ik moet zeggen: ik was helemaal kapot. Heerlijke Zumba en Body Condition gehad. Nog nooit mijn shirt zo uit moeten wringen. Maar lekker strak in je vel zitten kost zweet en moeite en dat is maar goed ook, ha ha.


Dan hebben we hier nog de gebruikelijke hagedissen, insecten en leguanen. Laatst zat er eentje klem tussen de hor en de buitendeur, wat toch wel een beetje eng was. Maar het was me gelukt hem er uit te krijgen en zolang hij buiten rond loopt, prima. Als het maar niet binnen is. Die kwamen we in Den Bosch zeker niet binnen tegen.


Ook de weekenden waren druk, maar dan met leuke dingen gevuld. Bijvoorbeeld een heerlijk etentje bij Papillon restaurant. Zij hadden een local actie, waarbij de dollar prijzen florins werden voor de Arubanen. Het is franse keuken en met een lekkere Melot erbij genoten en buikje vol gegeten (met de gedachte dat we dat er wel weer afsporten....).




Laura heeft tot onze trots haar allerlaatste zwemdiploma gehaald: F. Een greep uit de vereisten: gekleed te water pop opduiken, slepen over afstand van 15 meter, 500 meter zwemmen waarvan 50 m vlinder, 300 m schoolslag, 50 m samengestelde schoolslag en 50 m borstcrawl, 15 meter onder water zwemmen, 20 m polocrawl, enzovoort. Ik word al moe als ik er aan denk. Dus heel knap dat ze het heeft gehaald. En nu, tot Laura's vreugde, nooit meer naar zwemles.


Ook trots op de eindresultaten van school. Laura heeft haar rekenen opgehaald waardoor het laagste onderdeel een 6 is op haar rapport en haar hoogste punt een 9,9 (geschiedenis). Precies waar ik vroeger goed in was. Angelo kwam thuis met een 10 op zijn rapport voor getalbegrip. Dat is een tweede Sandro. Zijn laagste punt was een 7 (schrijven). Dus gaan beide met glans over.

Laura op haar laatste schooldag.
Angelo neemt afscheid van zijn juf
Afscheidskado

Dan kan nu dus het genieten beginnen en is het zomervakantie hier. Voor Laura is deze gestart met een zwempartij in Amsterdam Manor hotel. Heerlijk toch, op zo'n tropisch eiland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten