Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

vrijdag 29 juni 2012

Dutch Village, Divi Resorts (low rise)



Naast onze eigen belevenissen vind ik het ook harstikke leuk om jullie een kijkje te laten nemen in het virtuele Aruba. Mijn idee was al lang om eens langs de hotels te gaan en daar foto's van te nemen en/of te filmen. Vaak kom je als "local" alleen op de stranden die niet bij de hotels liggen, waardoor je de andere mooie plekjes vaak vergeet.



Het leek me daarom een leuk idee af en toe eens een hotel binnen te stappen en mijn bevindingen op de weblog te zetten. Dus ben ik maar begonnen bij de "Dutch Village", behorende bij het Divi Resort. Het is gelegen in de zogenaamde "low-rise- hotel zone"en het leuke er van is dat je vanuit je terras zo het strand op loopt. Lekker kleinschalig (tenminste: vergeleken bij de high-rise hotels) en je hebt kilometers wit strand waar je nog lekker rustig kunt liggen (en natuurlijk zwemmen in de zee).



De zee is hier wel iets minder rustig, maar zeker geschikt om lekker in te zwemmen zonder gevaar. Het hotel heeft een leuke bar met rieten afdak op het strand, waarbij je lekker hoog met je coctailtje over het strand en de zee uit kijkt. 


Het enige minder mooie vind ik zelf dat je aan één kant uit kijkt op de hijskraan van de containerhaven en dat achter het laatste stukje strand bij dit hotel direct de weg ligt. Maar ach, wat maakt dat uit als je de mooie kleur van het water en het strand ziet.



Ook op dit strand worden er in het seizoen schildpadnesten gevonden. Zoals je hier verder ook op de foto ziet worden deze, na ontdekking, keurig afgezet en beschermd. Het uitkomen van de eieren is een unieke ervaring om te zien.


Ik hoop jullie de komende weken nog mee te kunnen nemen naar meerdere hotels, strand- of natuurgebieden en daarmee een tipje van de sluier te kunnen oplichten van al het mooie dat Aruba te bieden heeft.

 Schildpad broedplaats


Uitkomend schildpad-nest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten