Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

vrijdag 25 maart 2016

De Kini Kini



Deze blog gaat over de Amerikaanse torenvalk, in de volksmond ook wel "Kini Kini" genoemd. Op dit moment is het broedseizoen. Aangezien wij een heerlijke tuin hebben met veel bomen en een huis met grote gebogen dakpannen, heeft deze vogel er nu voor de derde keer voor gekozen om haar nestje onder een van onze dakpannen te maken. En zoals ik al schreef is het op dit moment broedseizoen. De eerste keer schrok ik me rot. Ik ging de krant uit de brievenbus halen en bij het terug lopen naar de voordeur maakte deze vogel een duikvlucht om precies op mijn hoofd te landen. Hierna volgden nog vele onverwachtste landingen en ik moet zeggen: je blijft schrikken. Ons huis heeft een verdieping en als ik boven vanuit het raam kijk zie ik nietsvermoedende voorbijgangers hetzelfde overkomen. Met als gevolg dat de buurvrouw nu met een stok als zwaar-beschermmiddel boven haar hoofd naar het werk loopt in dezelfde straat en veel mensen aan de overkant van de straat gaan lopen. Ik kom inderdaad te dicht bij het nest, want dat bevindt zich vrijwel direct naast onze porch, bij de ingang van het huid en tja, ik moet toch via deze weg naar binnen. Dus is het elke ochtend een hilarisch gezicht hoe Sandro en ik naar de auto lopen om naar het werk te gaan. Nu maar hopen dat het broedseizoen snel voorbij is en er iemand is door voor mij op een hoge ladder durft te klimmen om kippengaas te plaatsen voor de dakpannen als het nest leeg is. Aruba: one happy island, maar nu even niet.

Dit artikel staat ook als ingezonden stuk van mij in de Amigoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten