Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

maandag 1 oktober 2018

Rome: La Dolce Vita


Denk ik aan Italië, dan denk ik aan "la Dolce Vita". Ik hou echt van dit land. Toen we ons ticket naar Nederland boekten had ik meteen al het idee het te combineren met Italiê. De sfeer is daar altijd zo relaxt, de mensen zijn vriendelijk en het is een prachtig land. Hadden we vorig Italië bezoek Toscane bezocht, nu tijd om mijn bucket list af te vinken. Rome stond daar nog steeds op.


Toen we via Expedia een leuke betaalbare combi van vliegticket en hotel vonden, was de keuze snel gemaakt. We zaten vlakbij de Trevi Fontein en het fijne is dat alles op loopafstand is.


Slenteren door de smalle straatjes, lekker pasta eten en de hightlights bezoeken. Het is zo'n mooie stad. Hier geldt inderdaad nog "pluk de dag".



Pantheon, Romeinse tempel

Fresco in Pantheon


Aan de hand van een reisboek een mooie reisplanning gemaakt. Ik kan niet zeggen wat ik nu het mooiste vond. De Trevi Fontein was overweldigend, maar ook de Sixtijnse kapel en de Spaanse trappen waren adembenemend mooi. 

Plaza Navona


Eigenlijk hebben we gewoon van ALLES genoten. Het was ontzettend heet (36 graden in de schaduw), maar we hadden het geluk dat we bijna nergens hoefden te wachten in de brandende zon. Voor Italiaanse begrippen is Sandro namelijk "disabled" en dan mag je de rij overslaan en zo naar binnen. Vaak ook gratis, zoals bij het Collosseum. Vonden we dit de eerste keer overdreven, toch hebben we er bij bijvoorbeeld de Sint Pieter gretig gebruik van gemaakt.

Collosseum





Ik heb geprobeerd een selectie van de foto's te maken voor de weblog, maar dat valt niet mee. Want in totaal honderden foto's genomen.....





Ook de kinderen vonden de stad geweldig. We hebben ook nog de iets minder bekende plaatsen bezocht, zoals de wijk Travestere. En veel, heel veel, gewandeld.



Wellicht volgende keer combi Nederland - Venetië, want dat staat ook nog op mijn lijstje. Dat zal ook heel druk zijn, maar zeker de moeite waard. I







 Sint Pieter


 Sixtijnse kapel





Mond der waarheid

De Spaanse trappen



 De Tiber rivier

k krijg in ieder geval nu al heimwee naar Italië als ik de foto's terug zie. Ciao ! Tot blogs.

  De pittoreske wijk Travestere






Geen opmerkingen:

Een reactie posten