Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zaterdag 14 november 2015

Vakantie Nederland deel 1: Den Bosch



We begonnen onze Nederland vakantie in het oude en vertrouwde Den Bosch; daar waar ik weliswaar niet geboren ben, maar wel waar mijn hart ligt. Opgegroeid vanaf m'n 8e in de wijk Oost, daarna verhuisd naar het Bokhovenstraatje, midden in de stad, om vervolgens te eindigen in de gezinswijk  Maaspoort. 


Een van de leuke herinneringen is mijn tijd in de binnenstad. Gewoon de deur dicht slaan en altijd midden in de gezelligheid, met hele gezellige boven buren. Altijd de prikkel van leuke hebbedingetjes, rookworst bij de Hema en de zaterdag markt afstruinen.


Natuurlijk moest Angelo testen of mijn verhaal over Tum Tum echt klopte en dus gingen we direct langs deze legendarische snoepwinkel; een van de weinige ouderwetse nog in het land. Hier schep je het snoep nog met een lepel in een bakje en wordt je snoep vervolgens afgewogen op een ouderwetse weegschaal. Geweldig!









Wat was het heerlijk om weer door de binnenstad te lopen en dan ook nog eens 24 graden met een zonnetje. Dat neigde naar een terrasje, wat we gezellig met Mariette gedaan hebben. Zij heeft me nog verwend met een heuse Oeteldonkse vlag, die natuurlijk straks met carnaval 2016 opgehangen wordt in huize Tanki Leendert.



Ik lust ze zelf niet, maar natuurlijk moest er her en der door Sandro geproefd worden aan de echte Bossche Bol. Mijn enige broer ook weer na lange tijd gezien en daar heerlijk koffie en wijn gedronken, ook weer buiten. We hadden echt geluk met het weer en het was super leuk iedereen weer terug te zien. 





We logeerden bij papa, die zijn zolder helemaal voor ons had "verbouwd" . Beter konden we het niet hebben. Alles perfect geregeld.



De Uilenburg, waar we in 2000 onze trouwfoto's hadden gemaakt, mocht natuurlijk niet overgeslagen worden. Wat gezellig is het daar.



Verder hadden we fietsen gehuurd. Vroeger dood normaal, maar doe ik een moord om lekker vrij te kunnen fietsen op fietspaden zonder gestoord te worden door auto's of honden. Heerlijk!





Den Bosch: de stad waar ik nog steeds trots op ben.





Terrasje met Mariette









Smalle Haven, vlakbij m'n oude appartementje













Gezellig weerzin Laura met haar vriendinnen



Volgende blogs: Maastricht, Waalwijk, Helmond en: Amsterdam..... keep in touch dus!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten