Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

vrijdag 8 april 2011

Sandro terug uit New Orleans en schoolproject Laura


Schoolproject Laura



Afgelopen woensdag is Sandro s avonds teruggekomen van New Orleans. Zijn congresdagen zitten er alweer op. Laura is bezig met een schoolproject over standbeelden op Aruba. Er moeten veel vragen beantwoord worden, zoals welk beeld waar staat, wie het is, wat deze persoon betekend heeft voor Aruba, etc. Gisteren zijn we begonnen bij Cas di Cultura. Voor dit gebouw staat een standbeeld van L.G. Smith en achter Cas di Cultura staat het beeld van Betico Croes. Binnenkort zal ik hierover wat meer vertellen op deze blog.






Fotomodel Angelo!

Verder is de tijd van de harde wind weer gekomen. De periode na carnaval waait het heel hard hier. Het fijne is dat de muggen dan weg zijn, maar het nadeel is dat er bergen zand en stof naar binnen geblazen worden. Huis en auto schoonmaken heeft dan eigenlijk geen zin! Van mij ook nog nieuws, want ik neem deze maand deel aan de "Club di Conversation di Papiamento". Dit zijn 5 avonden praten in het Papiaments. Zelfs in de koffiepauze mag er geen Nederlands gesproken worden! Toch blijft het erg moeilijk in het dagelijks leven een leuk gesprek in het Papiaments te voeren. Omdat de meeste mensen hier ook Nederlands verstaan is de verleiding namelijk erg groot toch gewoon Nederlands te praten. Maar ik vind dat ik toch mijn best moet doen de taal te leren, dus zodoende.



Tenslotte nog wat leuke foto's van Angelo. Na het bestellen van leuke jeans op internet vonden ze het wel leuk om wat foto's uit Aruba hiervan te mogen ontvangen, om op hun website te plaatsen. Angelo was dus even fotomodel en hij vond het superleuk te poseren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten