Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

donderdag 10 juli 2014

Update belevenissen familie Fingal Aruba

Terug in de Art Deco tijd in South Beach

Zomervakantie, dus even tijd om de weblog weer bij te werken. Er is sinds de New York mini vakantie ontzettend veel te vertellen. Zo zijn Sandro en ik in december in Miami geweest en wel op de super vette " South Beach" locatie, midden in het Art Deco District. Wat een ontzettend leuke tropische sfeer hing daar. En wat vliegt je geld daar je zak uit. Allerlei leuke restaurantjes met windlichten en leuke muziek en heerlijke gerechten. Op de menukaart buiten staat dan bijvoorbeeld een heerlijke paëlla voor 15 dollar, maar de serveerster meldt dan dat ze ook een soep van de dag heeft. Als je even vergeet naar de prijs van die soep te vragen kom je bedrogen uit. De soep van de dag heeft namelijk geen dagprijs! En voor een coctailtje of wijntje is 20 dollar per glas hier niets. 



Ons hotel lag op Ocean Drive (Avalon Hotel) en was perfect. Tenminste, ons pakketje van Amazone even buiten beschouwing gelaten, dat al dagen bij het hotel lag en we toch niet mee naar huis konden nemen. Maar mijn sportmaatje Lydie was mijn redding; zij bracht het pakje alsnog later mee naar Aruba (super!).


Sandro en ik hebben veel gezien en bezocht in Miami en natuurlijk ook nog even geshopt in de Dolphin Mall, waarbij uiteraard mijn favoriete winkel Desigual niet werd overgeslagen.



De temperatuur daar was een stuk aangenamer dan op Aruba (25 graden), maar s avonds voelde 20 graden toch wel erg frisjes voor ons.

En natuurlijk ook in Miami een heerlijke cocktail

Beach verjaardag van een Angelo's klasgenootjes

Na terugkomst zijn er hier vele leuke gebeurtenissen geweest. Ik zal er vast en zeker een paar vergeten, maar ik noem onder andere een Arubaanse babyshower; op zijn Amerikaans en dus groots en super leuk gedaan. Het grappige is dat ik altijd wel op val tijdens een Arubaans feestje als enige met licht haar.

Babyshower Alexandra Fingal


Op mijn werk loopt het als een trein. We krijgen het steeds drukker met opdrachten en ik werk nu een ochtendje meer. Het is ontzettend leuk werk en ik werk in een erg fijn team samen. Ook hier ben ik weer de enige Nederlander, naast een Surinamer en allemaal Arubanen. Maar omdat alle stukken in het Nederlands zijn heb ik alleen maar voordeel bij mijn werkverleden van 10 jaar bij de Nederlandse deurwaarder. Ik ben druk bezig met het gereed maken van beslagen op panden, processen verbaal van constateringen, rolzaken, vonnissen en bijvoorbeeld het leggen van loonbeslagen. Hierdoor kom je ook achter veel zaken die spelen op het eiland en verbreedt je je horizon. Ook weet ik nu waar veel straten en wijken liggen, waarvan ik nog nooit had gehoord. In Nederland is het overigens niet voor te stellen dat wij hier op het eiland nog steeds met stempels en plakzegels werken bij de deurwaarder. Maar binnenkort komt daar verandering in. Ik ben aan het helpen om een deurwaarderssoftware pakket op te zetten voor ons kantoor, dat we via Nederland gaan in kopen.


Inmiddels heeft de alcohol hier plaats gemaakt voor een dagelijkse portie verse vitamines. Nee, alle gekheid op een stokje: we hebben de meest professionele blender gekocht, waar je zelfs de soep in heet kan laten worden. Deze wordt nu elke dag gevuld met allemaal vers fruit en elke dag tover ik een andere batido er uit: heerlijk.


Dan is er nog een enge attractie op het eiland geweest: " El giganteTonga" : een gevaarlijke reus waar je door heen kon lopen en waarin je de stuipen op het lijf gejaagd werden. In ieder geval kwam Angelo er gillend uit! Er waren 3 codes; oranje was al eng genoeg voor bovenstaande 2 mannen.


Verder het gebruikelijke prachtige uitzicht, tijdens bijvoorbeeld het wachten van de tennisles van de kinderen. 

Gemaakte foto tijdens dinertje bij El Farrao Blanco Restaurant

Gezellig sportkleding shoppen met een vriendin


Sinds Sandro en ik " Runkeeper" hebben geïnstalleerd op onze telefoon wandelen we bijna dagelijks: of langs het strand (waarbij we langs deze mooie plekjes als op de foto komen) of bij Lineair Park. We lopen 5 kilometer per keer, maar dat is net genoeg om een frisse neus te scheppen. Ik ben zelf ook nog begonnen met hardlopen, maar in verband met rugklachten gaat dat helaas niet meer. 


Zonsondergang tijdens Valentijns diner


Op Valentijnsdag ben ik super in de watten gelegd door mijn wederhelft met een privé diner op het strand bij kaarslicht met drank, eten, een roos en uitbreiding van mijn Pandora armband. Wat meer kun je jezelf nog wensen!


Na Valentijn natuurlijk weer de tropische carnaval op het eiland, waarbij er veel bloot (zie hieronder), gezelligheid en muziek aanwezig was. Eén groot feest, waarvan je wilt dat het nooit eindigt. Zo leuk om iedereen vrolijk te zien.


Angelo tijdens zijn verjaardagsetentje

Arubaanse carnaval

Angelo is intussen ook een tiener geworden en heeft na zijn verjaardag nog bij de zeilles zijn diploma gehaald. Hij begint steeds beter te zeilen en vindt het nu ontzettend leuk. 


Kinderfeestje Angelo 10 jaar


In maart waren we in Washington DC in verband met Sandro's congres. We hebben naast het Witte Huis ook een tour langs al de " memorials" gedaan, wat zeer veel indruk heeft gemaakt. De temperatuur van de hoofdstad is zeer grillig. De ene dag is het 20 graden en de dag erna min 2 graden Celsius. Zo erg kan de temperatuur schommelen. De tweede dag heeft het non stop geregend. Ik vind het zonde om in de hotelkamer te blijven, dus ik ben toch op pad gegaan. Veel gezien, maar tot op het bot toe nat en koud. Dat was wel even wennen, maar de indrukken blijven. Waaw, wat indrukwekkend allemaal. 


Van 20 graden bij aankomst, naar rond het vriespunt de volgende dag! 


De kinderen moesten natuurlijk gewoon naar school en tijdens onze afwezigheid is opa Fingal zo lief geweest om naar het afzwemmen van Angelo te gaan. Die heeft in maart zijn allerlaatste zwemdiploma gehaald: F (een beetje te vergelijken met zwemvaardigheid 3 in Nederland). Nu nooit meer naar de zwemles en natuurlijk super trots op Angelo (zelf ben ik maar tot B gegaan).



Ook kleine meisjes worden groot, want Laura heeft inmiddels haar eerste discofeestje er op zitten. Ze gaat met geen enkele onvoldoende op haar rapport over naar de tweede brugklas. Over Angelo hebben we het hier even niet, want die heeft alleen maar tienen en negens op zijn rapport!


Ook is mama nog op bezoek geweest op Aruba. Met haar en met Sandro's ouders hebben we de Hyatt brunch gedaan. Het was erg gezellig.



Met mama bij Cilo aan de Haven


Angelo op zeilkamp

Mijn wekelijkse bodypump les






En dan komen we langzaam aan bij de zomer van 2014. Tijdens een ochtendwandeling zagen we een schildpaddennest uit komen. Dat blijft erg indrukwekkend om te zien.


Laura heeft afgelopen maand haar Prom feest gehad ter afsluiting van het eerste brugklasjaar. Ook heeft ze het paardrij seizoen afgesloten met een dressuurwedstrijd (gevorderden 1) en gaan we nu met het gezin genieten van een heerlijke zomer.


Party disco bus (Laura's 13e verjaardagsfeest)

Diploma AMV Angelo

Prom Laura

Afscheid klas 4 juf Jeseña 


En dat genieten begon al meteen de eerste week met een workshop " Stargazing" in het nationale Park Arikok. Zelf mars was te zien door de telescoop.



Met de certificaten in de hand en de gedachte dat papa/opa morgen op vakantie komt naar Aruba kan de zomerschoolvakantie eigenlijk niet meer stuk! Wordt vervolgd dus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten