Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 29 december 2019

Eerste rijles / juni 2019



In juni kreeg Laura haar eerste auto rijles. Op Aruba mag je wel voor je 18e oefenen met iemand naast je in de auto, maar officieel rijles in een lesauto is hier vanaf je 18e. 90% van de auto's zijn schakel hier, wat ook wel handig is gezien de beperkte oppervlakte van Aruba (circa 180 km2). Er is hier maar één weg waar je 80 kilometer per uur kunt rijden en voor de rest is het veel remmen en stoppen. Dus: schakelen is hier niet handig.



Bij inschrijving konden we kiezen uit twee pakketten: 4 lessen of 7 lessen . Ter vergelijking : In Nederland kies je tussen 40 of 20 lessen :). Toch knap als je na 7 lessen al mag afrijden. Na ongeveer de vierde les zei de instructeur dat het best goed ging, maar dat alleen de bochten wat minder ruim genomen mochten worden. Verder bestond het theorie gedeelte uit één velletje verkeersborden en 2 dubbelzijdige A-4 kantjes beschreven met regels. Ook was er 1x per week een theorie avond, waarbij er met speelgoed autootjes een situatie werd geschetst. Het kwam bij mij allemaal wat hilarisch over, maar om toch alvast te beginnen hebben we Laura opgegeven.




Ik houd in ieder geval mijn hart vast als ik naast een net op Aruba geslaagde zou mogen zitten in de auto. Laura heeft inmiddels al haar 7 lessen er op zitten en hoe het verder afgelopen is lezen jullie in een van mijn volgende blogs.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten