Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 29 december 2019

Tranen van blijdschap: juni 2019



Het is woensdag 12 juni 2019 als ik ontspannen die dag van mijn werk weg rijd. Deze dag komt de eind examenuitslag binnen van HAVO, maar Laura heeft al aangegeven dat ze het waarschijnlijk niet gehaald heeft. Dus al rekening gehouden dat Laura gezellig nog een jaartje op Aruba blijft. Dus rijd ik naar het stadion om nog even een rondje hard te lopen op de baan, toen plots mijn telefoon piepte. 


"Mam, ik denk dat ik toch geslaagd ben" hoor ik aan de andere kant van de lijn. Ik stop gelijk mijn hardloop ronde en ben helemaal van slag. Nog nooit zo snel naar huis gereden zie ik inderdaad in Magister (het systeem waarop je punten kunt zien) "GESLAAGD" staan. 


Etentje na het goede nieuws

Tranen van blijdschap en een ook zeer verraste papa, die natuurlijk meteen gebeld werd. Daarna hadden we precies 2 uur om naar "het neerhalen van de lijst" op Colegio te gaan, dus snel douchen en omkleden.



Natuurlijk aansluitend lekker uit eten met Laura en daarna, begin juli, de diploma uitreiking.
Wat zijn we trots op je Laura. En wat gaat alles nu opeens in een stroom versnelling. Want dat betekent ook dat de eerste thuis gaat uitvliegen. Iets waar ik altijd tegen op heb gezien en wat ook de reden was dat ik in 2009 niet wilde emigreren naar Aruba in eerste instantie.



Maar eerst genieten van de uitreiking en deze mooie prestatie.
Kleine meisjes worden groot.



Het beneden halen van de lijst met geslaagden, het gejuich en daarna de uitreiking waren één groot feest. Op Aruba doen ze dat super leuk. De uitreiking was in een mooi gedecoreerde zaal en natuurlijk onbrak ook een buffet niet.  Een dag en prestatie om nooit meer te vergeten. We zijn trots op je Laura.






































Geen opmerkingen:

Een reactie posten