Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geƫmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 8 december 2019

Sportief 2019



Na 2014 - mijn netvlies operatie - is mijn wereld naast negatief vooral POSITIEF veranderd. Ik ben gaan genieten van elke dag en ben me gaan focussen op mijn grote hobby: sporten! Voor mijn netvlies operatie deed ik Bodypump en spinning. Gewoon 2x per week: that's it. Nadat ik bijna blind werd dacht ik: ik ga genieten. Ik ga heerlijk in de buitenlucht lopen. De eerste paar hardlooprondes waren een straf. Al na 10 minuten rennen was ik bek af . Ik kon niet meer. Hoe in godsnaam kunnen mensen 5, 10 of zelfs een halve marathon rennen? Onmogelijk, vooral in het klimaat van Aruba.





Een kennis van me, die al fanatiek aan het hardlopen was, bracht me op de hoogte van het Evt start 2-run programma, maar ik kon het niet downloaden, omdat ik op de Amerikaanse app store zit en het een Nederlands/Vlaams programma is. Uiteindelijk heb ik het gevonden onder een andere naam op de Amerikaanse store en ben gewoon begonnen.





Al vrij snel werd het geen uitputtingslag, maar een verslaving voor mij. Het ging steeds beter.  Ik ging wedstrijdjes mee doen van 5 kilometer en merkte al snel dat ik niet heel snel, maar wel redelijk goed liep ten opzichte van mijn leeftijdsgenoten. Daarna kwam de volgende stap: 10 kilometer. Ook weer veel leuke wedstrijdjes op de 10 gedaan, waardoor je de snelheid leert opbouwen. 





Op dit moment sta ik voor de grote uitdaging om mijn eerste halve marathon te gaan lopen. Of het me gaat lukken weet ik niet, want de luchtvochtigheid en temperatuur zijn hoog op Aruba, maar ik heb me - heel stout - opgegeven voor mijn eerste halve marathon in maart: de Aruba Int' Marathon. De bedoeling is te rennen van het Joe Laveist Stadion in San Nicolaas tot Alhambra in Noord. En een halve, dus 21,1 kilometer. Mijn doel zal niet de beste tijd zijn, maar om het uit te lopen. 







Iedereen die twijfelt: gewoon lekker gaan rennen. Ik ben gestart op mijn 46ste en kan natuurlijk nooit rennen als een 20 jarige, maar het voelt gewoon heerlijk. Je lichaam maakt endorfine aan en je voelt je gewoon blij. Eerlijkheid gebiedt mij wel om te zeggen dat het verslavend is. Vakantie is voor mij geen vakantie als ik niet kan rennen. Dus moet in mijn vakantie altijd wel een gaatje zitten om, ook al is het maar 5 kilometer, even te kunnen rennen.










Zo heb ik tijdens mijn aflopen vakanties gerend in Rotterdam, New York, San Franciso en natuurlijk in Den Bosch. En wel samen met Marie Durieux, een Bossche renner die schrijft voor populaire tijdschriften waaronder Runners en diverse marathons heeft gelopen, die een hele leuke Trail run voor me had ingepland. Ik neem hier dan ook even zijn slagzin over die ik wel heel goed vind: "keep on running in a free world" . Tot de volgende blog en hier nog wat ren foto's. Voor degene die niets met hardlopen hebben : de volgende blog gaat weer heerlijk over Aruba zelf.










Spinning class Fly Fit Studio 








Samen met Angelo 



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten