Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

vrijdag 15 juni 2012

Oranje boven op Aruba en verjaardag Laura


En toen was het zover: Nederland tegen Denemarken. Vol goede moed onze Oranje shirts aan, want hier op Aruba is het ook behoorlijk oranje gekleurd. De teleurstelling was dan ook groot toen bleek dat Nederland verloor.


De volgende dag, zondag, Laura's 11e verjaardag gevierd. Ze kreeg een i-pod touch cadeau van ons en van oma en opa van Tetering een mooie bikini. Het kado van opa Weijnen is nog onderweg. En natuurlijk veel felicitaties, via de digitale weg.

 Op Rodgers Beach hebben de meiden lekker gezwommen, veel lol gehad en de afsluitende BBQ was heerlijk. We hadden stralend weer, dus het water was aangenaam warm.



Verder heb ik eindelijk mijn definitieve papieren binnen en mag ik van rechtswege op Aruba blijven. De regeling is namelijk onlangs veranderd voor degene die voor 2006 met een Arubaan getrouwd zijn en aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dus geen jaarlijkse verlenging meer met de daarbij behorende wachtrijen en vereiste geduld, geen werkvergunning nodig als ik zou willen gaan werken en geen gedoe meer bij het verlaten en terugkomen op Aruba. Dat geeft een fijn gevoel!!!


Nu alleen nog mijn nieuwe ziektekostenpas ophalen, die ook weer gekoppeld was aan de einddatum van mijn vergunning. Deze wordt dus nu ook voor onbepaalde tijd.


We maken ons nu verder op voor de schoolvakantie van de kinderen. Nog 3 weekjes te gaan. Sandro is de helft van de zomervakantie vrij, dus tijd genoeg om leuke dingen te doen. Intussen zelf nog een mozaïk cursus gedaan en best trots op mijn eerste creatie: een spiegel met een leguaan er op.

Aan het werk aan mijn leguaan spiegel

 Na 3 lessen was hij af! Nu alleen nog drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten