Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 3 juni 2012

Tulum, late Mayastad (Yucatan, Mexico)

Tempel van de wind


Gisteren een hele mooie excursie naar Tulum gemaakt. Tulum ligt op zo'n 125 kilometer rijden van Cancun. Het is een late Maya-stad en is spectaculair gelegen op een klif met uitzicht op het Caribisch gebied. Tulum betekent "muur" of "omheining", maar oorsponkelijk heette deze plaats Zama of Dageraad, vanwege de ligging aan de oostkust en de oost-westligging van de gebouwen.

Beschermde baai waar schildpadden broeden
El Castillo

Het is erg indrukkwekkend en mooi, alleen het is super toeristisch. Al bij aankomst word je overspoeld door verkopers en er worden busladingen vol toeristen afgezet. Overal mensen in klederdracht die foto's willen voor geld, maar als je eenmaal de ingang door bent, heb je er geen last meer van en kun je op je gemak kijken.

Het mooiste bewaarsel is El Castillo (het kasteel). Dit heeft als herkenningspunt voor zeevaarders gediend. De brede trap leidt naar een laat-postklassieke tempel.


Zelf vond ik het erg mooi dat deze Maya stad aan zee ligt en daardoor heb je erg mooie uitzichten.
Tempel van de Fresco's
Woest, maar mooi blauw

In de bus (ik was voor de veiligheid met een georganiseerde toer meegegaan) zaten veel door muggen lekgeprikte toeristen. Dan ben ik toch blij dat ik al even in de tropen woon, want ik had dus geen last meer van de muggen en verbranden.











Na een ochtendje genieten teruggereden en in de namiddag nog even aan het zwembad en strand van het hotel gelegen. Zoals jullie op de foto's zien ook hier heel mooie stranden.

Uitzicht Casa Magna Marriott

Strand bij hotel


Sandro had het ook goed gehad: een paar interresante lezingen en na het congres met mij de middag afgesloten met een echte Mexicaanse margarita en om te proberen een Tequilla (heel sterk spul). Daarna lekker uit eten geweest bij La Parrilla, waarover meer in mijn volgende blog.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten