Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

woensdag 27 december 2017

Op bezoek bij de President




Zoals ik in mijn vorige blog al schreef is einde van het jaar de tijd dat ik meestal mijn achterstallige blogs bijwerk. Zo miste ik ook nog mijn verslag over Washington DC, waar Sandro en ik in maart waren voor een paar dagen. 



Washington DC is dè monumentenstad. Maar de meeste kennen de stad natuurlijk van het Witte Huis en Capitol Hill. De temperatuur verschilt enorm van dag tot dag. De ene dag kan het 18 graden boven nul zijn en de dag erna opeens licht vriezen.



We maakten gebruik van de stadsfietsen, die je op vele plekken kunt pakken en inleveren. Zo kun je per fiets alle monumenten af en dat zijn er nogal wat.



Eigenlijk liggen ze allemaal rond "The Mall", waar je trouwens ook lekker kunt joggen. We bezochten voor de tweede maal deze stad, maar de monumenten blijven indrukwekkend om te zien. De Franklin Roosevelt Memorial, Jefferson M., Lincoln Memorial en de Martin Luther King Memorial en ga zo maar door. Schitterend om te zien.





Het Washington monument was nog steeds in renovatie, zodat we niet naar boven konden.



National Museum of Natural History


Als je van musea houdt: er zijn er talrijke. Wij bezochten er het National Museum of Natural History. Buiten het cardiologie congres heeft ook Sandro voldoende kunnen zien. Zo zijn we 's avonds naar het Ford's Theatre geweest voor een musical. Dit is het theater waar Lincoln werd vermoord.


En natuurlijk The White House
























Tenslotte hebben we genoten van de beroemde Cherry Blossom, waar de stad om bekend staat. Ondanks dat het pas maart was, kon je toch al aardig wat in bloei staan, getuige de foto's hier onder.







Neem zowel zomer als winterkleding mee, gezien de wisseling van temperatuur, als je deze stad wilt bezoeken.


Zo: jullie hebben aan de hand van de foto's hopelijk een aardig beeld gekregen van deze grote indrukwekkende stad. Tot de volgende blog!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten