Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 2 september 2018

Mini break Curacao 2018



Beste vrienden en familie. Het moge jullie niet ontgaan zijn dat ik 2018 met een achterstand in het schrijven van onze "familie Fingal blog" ben begonnen. Dat wordt dus een goed makertje. We hebben zeker niet stil gezeten en dus trakteer ik jullie op onze nieuwe belevenissen, met om te beginnen onze "mini break" in Curaçao, van afgelopen januari.



Het lijkt bijna traditie te worden voor Sandro om in januari het congres "Nederlandse Hartdagen" op ons buureiland te bezoeken. Het congres is weliswaar meer radiologisch dan op het gebied van cardiologie toegespitst, maar toch weer even een leuke combinatie werk/vakantie.


In de ochtend- en middaguren tijdens Sandro's congres lekker wezen rondtoeren over het eiland, wat toch nog altijd, ook na vele bezoekjes, verrassingen biedt. Mijn favoriet blijft het idyllische uitzicht bij Grote Knip. De combinatie met groen erbij, afstekend tegen de turquoise zee is toch echt wel jaloers makend.



Inmiddels heb ik zo mijn vaste adressen op het eiland, hetgeen voor mij inhoudt dat ik de dag begin met een lekker sportlesje bij The Challenge. Ik word al herkend daar en we gaan er maar van uit dat dit in positieve zin is. De Les Mills lessen lopen conform het wereldwijde programma en zijn dus prima te volgen, omdat ze overal hetzelfde zijn. Uitkijkend op de Jan Thiel baai kun je jezelf geen beter sportuitzicht toewensen dan dat.


Deze keer ook de wijk Pietermaai uitgebreid bezocht. Deze historische stadswijk is helemaal opgeknapt en je vindt er ontzettend leuke restaurantjes.







Het nieuwe en zeer populaire restaurant "Kome" te Pietermaai, waar je echt moet reserveren

Kleurrijk Pietermaai




Uiteraard ook Willemstad met de mooie Pontjesbrug bezocht, lekker wat rond gelopen en terrasje gepakt. Bij pleincafé Wilhelmina lijkt het wel of je in Nederland bent. Het valt dan ook meteen op dat de voertaal ook echt Nederlands is en dat je hier op Aruba standaard juist in het Engels wordt aangesproken bij een horeca gelegenheid. Na een middagje struinen in de stad is iets fris op een terrasje altijd heerlijk.






Ons hotel



Ik hoef jullie niet te vertellen dat een lang weekend Curaçao geen straf is: weer even lekker gereden (toch wel de helft groter dan Aruba, dus minder eiland gevoel) en batterijtje weer opgeladen. Tot blogs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten