Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 2 september 2018

Stay fit


Dat sporten verslavend is vond ik vroeger altijd klinklare onzin. Maar het is echt zo. Je lichaam maakt endorfine aan tijdens het sporten. Het komt vrij tijdens lichamelijke inspanning, opwinding, pittig eten, liefde en orgasme. Nee, dat laatste komt uit wikipedia, dus niet uit mijn mond. In ieder geval veroorzaken ze een gevoel van welbevinden en geluk. Dus ik zou zeggen: niets mis mee toch?



Hierbij een kijkje in mijn favoriete sport bezigheden. Op Aruba gaat alles met de auto en is het qua verkeer, honden, weggebruik erg lastig om te fietsen. Daarom moet je inventief zijn om je beweging te vinden. Gelukkig wonen we nu in een wijk waar je wèl kunt fietsen, waar ik super blij mee ben. Ik herinner me nog de eerste keer in de wijk Tanki Leendert, waar ons eerste huis stond, dat ik net startend met fietsen gelijk om ver werd gereden door een naar rechts buigende auto op de rotonde, terwijl ik rechtdoor wilde gaan. Ook blaffende, loslopende honden op de weg zijn hier aan de orde van de dag. In Westpunt gelukkig veel minder en daar maak ik graag gebruik van door 3x per week naar de sportschool te fietsen. Langs de kust, dus prachtig uitzicht, want mijn sportschool zit vlakbij Fisherman's Hut. 



Hier vind je mij voor een groepslesje Bodypump en spinning. Daarnaast 1x per week na het werk een half uurtje baantjes trekken bij Aqua Windies. Niet op snelheid,  maar rustig een baantje schoolslag heen en dan borstcrawl terug. En natuurlijk allemaal buiten, met dit klimaat.



In het weekend probeer ik altijd wat te rennen. Geen hoog tempo (7 min/km), maar gewoon lekker bezig zijn. In juni mijn eerste "run" gedaan en voorzichtig ingezet op 5 kilometer. Nu voorzichtig aan het opbouwen naar de 8 km/10 km. Je merkt wel dat het tijdstip hier veel verschil maakt. Vanaf 8 uur wordt het bloedheet. Sowieso maakt de harde wind het rennen hier heel zwaar.




Ook Sandro is goed bezig. Heeft een nieuwe mountainbike gekocht en fiets in het weekend een flink stuk.


Zo proberen we lekker gezond hier te leven. Zolang het nog gaat, hi hi. Nu maar hopen dat het virus ook over gaat naar de kinderen. Tot blogs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten