Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zaterdag 3 juli 2010

Afscheid kleuterschool Angelo



Nog steeds vallen we hier op Aruba soms van ene verbazing in de andere. Afgelopen vrijdag had Angelo een afscheidsfeest van de kleuterschool, omdat hij dus na de vakantie naar klas 1 gaat.





Aangezien de kleuter- en lagere school apart zijn gaat hij dus ook echt naar een andere school. Ik had nog een leuke Vingino spijkerboarder voor Angelo liggen, toen Sandro zei dat het toch echt een lange broek moest worden. Ik zelf was bijna met mijn witte lange broek en shirt gegaan, maar op het laatste moment had ik toch een jurkje aangetrokken. Nou, dat was maar goed ook. Het was echt een soort galafeest. We waren dus echt "under dressed".





De meisjes hadden feestjurken aan en de jongens waren veelal in stropdas en hele nette schoenen. Om te beginnen was de ballroom van het hotel fantastisch mooi gedecoreerd met ballonnen en versieringen. Alle tafeltjes waren voorzien van tafelkleed en zelfs de stoelen waren met hetzelfde kleed bedekt.





Er was een buffet en er waren drankjes. Hier op Aruba wordt het afscheid van de peuterspeelzaal, kleuterschool, lagere- en middelbare school met een graduation gevierd. Met toga en hoed wel te verstaan, alsof het een echt afstuderen van een meestertitel is.





De kleuters begonnen met het Arubaanse volkslied. Daarna werd het volkslied van de Cayena school gezongen en daarna volgde een optreden van elke klas. Angelo deed erg zijn best en was eerder trots dan verlegen. Hij moest ook heel schattig dansen met een meisje uit zijn klas en dat voor een hele zaal. Ik als nuchtere Hollander moet nog erg wennen aan zo'n heel circus eromheen, maar ik heb wel mijn ogen uitgekeken









Geen opmerkingen:

Een reactie posten