Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 18 juli 2010

Dag 14: Dolfijnentocht



Vandaag zijn we eens een keer zonder regen opgestaan en scheen zelfs de zon. Wat heerlijk na al die regen! Gisteren waren we laat terug van de schildpaddentoer en vandaag alweer vroeg op voor de dolfijnentocht, zodat we toch wel moe zijn (vooral de kinderen). De boot vertrok vanuit Playa Camaronal, een strandje in de buurt van Samara. We gingen met 4 personen op een klein vissersbootje.





In het begin was er niets aan de hand, maar we gingen steeds verder de diepe zee op. Na anderhalf uur werd ik (en ik niet alleen op de boot) kots en kots misselijk (zeeziek dus). O, wat voelde ik me beroerd. Na 2 uur varen zagen we dolfijnen. Echt machtig mooi om ze te zien springen in de open zee. Het waren er een stuk of 10. We zaten heel toevallig met een ander Nederlands stel in de boot. Ze vroegen of we Familie Fingal waren. Ik vroeg me af hoe ze dat nu weten. Nou, ze hadden gegoogled en waren op onze blog terecht gekomen toen ze zochten naar info over Costa Rica. Na drieënhalf uur waren we veilig terug aan land, de hoge golven in een piepklein bootje getrotseerd en na een minuut of 5 begon ik me weer beter te voelen. De dolfijnen zien was geweldig, maar als ik geweten had dat ze zó diep op zee zaten had ik nog eens heel hard over nagedacht of ik mee zou gaan. Dus wie deze rondreis ook gaat maken: neem reistabletten mee voor aan boord!
s Middags wilden de kinderen naar het strand. Ondanks dat de zon weg was, was de temperatuur gewoon goed. Om een uurtje of 3 kwam de processieoptocht langs. Het is hier vandaag namelijk een feestdag: Festival de la Virgen del Mar. Dit feest eert Carmen, Maagd van de Zee. Het is een religieuze processie met ossenwagens. Het is nu half 5 en al begint al donker te worden (het regent). Tussen half 6 en 6 is hier sowieso de dag afgelopen en is het helemaal donker buiten. Verder hebben we nog een hangmat gekocht voor op Aruba en wat leuke souveniertjes. Morgen rijden we namelijk alweer terug naar San José voor onze laatste 2 vakantiedagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten